Onderscheidende functionaliteiten van de RITHM Kennisbank
Kennis is een belangrijke bouwsteen voor het vernieuwen en innoveren van organisaties. Toch krijgt kennis pas waarde als het expliciet beschikbaar is; toegankelijke kennis die door woorden, verhalen en schrift wordt overgedragen aan de doelgroep. Dat wil zeggen dat [...]
Efficiënter en sneller werken dankzij de semantische zoekfunctie
Hoe kan een kennisbank zoekwoorden voorschotelen zonder de betekenis van die woorden te begrijpen? De semantische zoekfunctie van de RITHM Kennisbank gebruikt de context van een zoekopdracht om de zoekresultaten te bepalen. Het is vergelijkbaar met Google; je zoekt [...]
De onmisbare bijdrage van HRM aan kennismanagement
Kennis kan het functioneren van medewerkers en organisatie sterker maken. Om kennismanagement en de daarbij behorende kennisdeling effectief in te voeren, is een zinvolle bijdrage van HRM nodig. Een voornaamste taak van de HRM afdeling is dan ook het [...]
Het belang van interne communicatie voor een succesvolle organisatie (inclusief 5 tips)
Veel organisaties focussen zich met name op de communicatie met (potentiële) klanten. Zo wordt er veel aandacht besteed aan de communicatiekanalen, de manier van communicatie, de frequentie van het communiceren en ga zo maar door. Maar… in veel gevallen [...]
Een kennisbank maken? Opzet in 3 stappen
Ga jij of jouw organisatie werken met een kennisbank? Dan betekent dat enorm veel tijdbesparing. Om deze bruikbaar te maken voor de groep mensen die er uiteindelijk mee gaat werken, zul je de kennisbank eerst moeten invullen. Een kennisbank [...]
Wat is kennismanagement en hoe profiteert jouw organisatie hiervan?
Iedere organisatie beschikt over grote hoeveelheden kennis. Door de jaren heen wordt deze hoeveelheid alsmaar groter, en wordt het lastig om het overzicht te behouden. Toch is het van groot belang om zo efficiënt mogelijk kennis te delen met [...]